Ξεκινάει η παραγωγή των PONY με 6000 αυτοκίνητα το χρόνο

 

Στις 13 Ιουλίου 2015, ανακοινώθηκε πως αναμένεται να ξεκινήσει πολύ σύντομα η παραγωγή του θρυλικού Pony, ενός αυτοκινήτου που θα κατασκευάζεται στη Θεσσαλονίκη από ελληνικά χέρια και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της Namco (National Mobile Company of Greece).

Το Pony θα εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης 1.4 λίτρων και diesel 1.6 λίτρων, ενώ η αρχική του τιμή σύμφωνα με τον επικεφαλής Πέτρο Κοντογούρη είναι τα 7.000 ευρώ.

Ο κ. Κοντογούρης μίλησε στην εκπομπή «Mega Σαββατοκύριακο» και τόνισε ότι την πρώτη χρονιά η παραγωγή θα αγγίξει τις 6.000 μονάδες, τη δεύτερη θα φτάσει τις 10.000, ενώ ο στόχος για την τρίτη χρονιά είναι 15.000 αυτοκίνητα.

Nα σημειωθεί,ότι είναι η πρώτη φορά μετά πάρα πολλά χρόνια που ελληνικό αυτοκίνητο υποβάλλεται σε διαδικασία έγκρισης τύπου. Μετά την περίοδο δόξας του ’60, του ’70 και του ’80, ο σκληρός ανταγωνισμός -μεταξύ άλλων- είχε σβήσει τις μηχανές της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ολα αυτά μέχρις ότου -σύμφωνα με τον μύθο που συνοδεύει την επανεμφάνιση του Pony- ο 80χρονος σήμερα ιδιοκτήτης της εταιρείας, Πέτρος Κοντογούρης, πείσμωσε όταν άκουσε Γερμανό αξιωματούχο να δηλώνει ότι «δεν μπορεί να φτιάχνει αυτοκίνητα κάθε χώρα» και βάλθηκε να τον διαψεύσει.

Ταιριαστό στην ιστορία της οικογένειας: τη δεκαετία του ’50, στη Γερμανία, οι αδερφοί Κοντογούρη είχαν επιχειρήσει να βγάλουν στην παραγωγή ένα φορτηγό με το όνομα «Hellas». Το 1961, ιδρύουν στη Θεσσαλονίκη την εταιρία FARCO και ξεκινούν την παραγωγή ενός οχήματος πολλαπλών χρήσεων με κινητήρες BMW, χωρίς μεγάλη επιτυχία. Δεν το βάζουν όμως κάτω. Το 1972 δημιουργούν τη NAMCO (National Motor Company of Greece), ξεκινούν συνεργασία με τη Citroën και παρουσιάζουν στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης ένα «τετραγωνισμένο» αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε ως βάση τα μηχανικά μέρη του 2CV. Ήταν το Pony, ένα αυτοκίνητο «τόσο άσχημο που είναι ωραίο» όπως είχε γραφτεί τότε στον γερμανικό Τύπο.

Έμελλε να είναι το πιο επιτυχημένο ελληνικό αυτοκίνητο στην ιστορία (πωλήθηκαν πάνω από 30.000 κομμάτια με εξαγωγές σε 14 χώρες). Με κόστος λειτουργίας και συντήρησης υποπολλαπλάσιο αυτού ενός «κανονικού» τζιπ και τιμή πώλησης εξίσου χαμηλή, έγινε ανάρπαστο τόσο από τις κρατικές και στρατιωτικές υπηρεσίες όσο απ’ όλους όσοι είχαν δικαίωμα χρήσης «επαγγελματικού». Το εργοστάσιο «έβγαζε» 8-10 αυτοκίνητα ημερησίως, με το 67% των εξαρτημάτων να είναι ελληνικής προέλευσης. Η παραγωγή του Pony σταμάτησε το 1983, λόγω κυρίως των αλλαγών στο δασμολογικό καθεστώς και της κατάργησης του προστατευτισμού, που σήμανε η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το νέο Pony θυμίζει έντονα το παλιό, καλό Pony: κλασική όψη, ευθείες γραμμές, κάτι μεταξύ τζιπ και pick-up. «Είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με μηχανικά μέρη τελευταίας τεχνολογίας, σχεδιασμένο με βάση την αρχή της εταιρείας για κλασικό styling», αναφέρει το site της NAMCO, όπου το Pony εμφανίζεται σε διάφορες εκδόσεις, από μικρά βανάκια και κάμπριο μέχρι ελαφριά ασθενοφόρα. Στόχος είναι η ημερήσια παραγωγή να ανέρχεται σε 24 κομμάτια και το κόστος του αυτοκινήτου να κυμαίνεται γύρω στα 7.000 ευρώ.

Η προοπτική της επανακυκλοφορίας του Pony ξυπνά ευχάριστες αναμνήσεις στους ρομαντικούς των τεσσάρων τροχών. «Pony… Φοβερό αυτοκίνητο, με τρία μοναδικά, ακόμα και σήμερα, χαρακτηριστικά. Δεν μπορούσες να το “κάψεις”, δεν μπορούσες να το “σπινιάρεις” και δεν μπορούσες να το βγάλεις από τον δρόμο ή να το τουμπάρεις» διαβάζουμε σε ειδικό φόρουμ.
«Θυμάμαι πόσο έκανα κέφι να ταπεινώνω κοντράροντας τις τότε 320i αλλά και κάποιες Porshe αν τύχαινε ευκαιρία, στο ελαφρά ανηφορικό φανάρι της Συγγρού με την Αμφιθέας. Δεν χρειαζόταν να κάνεις πολλά, γκάζωνες προκλητικά λίγο πριν το πράσινο, άφηνες τις στροφές να ανέβουν στον “θεό” και τη μεγάλη στιγμή άφηνες τον συμπλέκτη κρατώντας με όλη σου τη δύναμη τον λεβιέ για να μην σου πετάξει το σασμάν την “πρώτη”. Στα 100 μ. έριχνες καρφωτή τη “δευτέρα” χωρίς να αφήσεις το πόδι σου από το γκάζι και κοίταγες πίσω σου χαζεύοντας τα απορημένα πρόσωπα».

Στις 13 Ιουλίου 2015, ανακοινώθηκε πως αναμένεται να ξεκινήσει πολύ σύντομα η παραγωγή του θρυλικού Pony, ενός αυτοκινήτου που θα κατασκευάζεται στη Θεσσαλονίκη από ελληνικά χέρια και συγκεκριμένα στο εργοστάσιο της Namco (National Mobile Company of Greece).

Το Pony θα εφοδιάζεται με κινητήρα βενζίνης 1.4 λίτρων και diesel 1.6 λίτρων, ενώ η αρχική του τιμή σύμφωνα με τον επικεφαλής Πέτρο Κοντογούρη είναι τα 7.000 ευρώ.

Ο κ. Κοντογούρης μίλησε στην εκπομπή «Mega Σαββατοκύριακο» και τόνισε ότι την πρώτη χρονιά η παραγωγή θα αγγίξει τις 6.000 μονάδες, τη δεύτερη θα φτάσει τις 10.000, ενώ ο στόχος για την τρίτη χρονιά είναι 15.000 αυτοκίνητα.

Nα σημειωθεί,ότι είναι η πρώτη φορά μετά πάρα πολλά χρόνια που ελληνικό αυτοκίνητο υποβάλλεται σε διαδικασία έγκρισης τύπου. Μετά την περίοδο δόξας του ’60, του ’70 και του ’80, ο σκληρός ανταγωνισμός -μεταξύ άλλων- είχε σβήσει τις μηχανές της ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Ολα αυτά μέχρις ότου -σύμφωνα με τον μύθο που συνοδεύει την επανεμφάνιση του Pony- ο 80χρονος σήμερα ιδιοκτήτης της εταιρείας, Πέτρος Κοντογούρης, πείσμωσε όταν άκουσε Γερμανό αξιωματούχο να δηλώνει ότι «δεν μπορεί να φτιάχνει αυτοκίνητα κάθε χώρα» και βάλθηκε να τον διαψεύσει.

Ταιριαστό στην ιστορία της οικογένειας: τη δεκαετία του ’50, στη Γερμανία, οι αδερφοί Κοντογούρη είχαν επιχειρήσει να βγάλουν στην παραγωγή ένα φορτηγό με το όνομα «Hellas». Το 1961, ιδρύουν στη Θεσσαλονίκη την εταιρία FARCO και ξεκινούν την παραγωγή ενός οχήματος πολλαπλών χρήσεων με κινητήρες BMW, χωρίς μεγάλη επιτυχία. Δεν το βάζουν όμως κάτω. Το 1972 δημιουργούν τη NAMCO (National Motor Company of Greece), ξεκινούν συνεργασία με τη Citroën και παρουσιάζουν στη Διεθνή Εκθεση Θεσσαλονίκης ένα «τετραγωνισμένο» αυτοκίνητο που χρησιμοποιούσε ως βάση τα μηχανικά μέρη του 2CV. Ήταν το Pony, ένα αυτοκίνητο «τόσο άσχημο που είναι ωραίο» όπως είχε γραφτεί τότε στον γερμανικό Τύπο.

Έμελλε να είναι το πιο επιτυχημένο ελληνικό αυτοκίνητο στην ιστορία (πωλήθηκαν πάνω από 30.000 κομμάτια με εξαγωγές σε 14 χώρες). Με κόστος λειτουργίας και συντήρησης υποπολλαπλάσιο αυτού ενός «κανονικού» τζιπ και τιμή πώλησης εξίσου χαμηλή, έγινε ανάρπαστο τόσο από τις κρατικές και στρατιωτικές υπηρεσίες όσο απ’ όλους όσοι είχαν δικαίωμα χρήσης «επαγγελματικού». Το εργοστάσιο «έβγαζε» 8-10 αυτοκίνητα ημερησίως, με το 67% των εξαρτημάτων να είναι ελληνικής προέλευσης. Η παραγωγή του Pony σταμάτησε το 1983, λόγω κυρίως των αλλαγών στο δασμολογικό καθεστώς και της κατάργησης του προστατευτισμού, που σήμανε η είσοδος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το νέο Pony θυμίζει έντονα το παλιό, καλό Pony: κλασική όψη, ευθείες γραμμές, κάτι μεταξύ τζιπ και pick-up. «Είναι ένα σύγχρονο αυτοκίνητο με μηχανικά μέρη τελευταίας τεχνολογίας, σχεδιασμένο με βάση την αρχή της εταιρείας για κλασικό styling», αναφέρει το site της NAMCO, όπου το Pony εμφανίζεται σε διάφορες εκδόσεις, από μικρά βανάκια και κάμπριο μέχρι ελαφριά ασθενοφόρα. Στόχος είναι η ημερήσια παραγωγή να ανέρχεται σε 24 κομμάτια και το κόστος του αυτοκινήτου να κυμαίνεται γύρω στα 7.000 ευρώ.

Η προοπτική της επανακυκλοφορίας του Pony ξυπνά ευχάριστες αναμνήσεις στους ρομαντικούς των τεσσάρων τροχών. «Pony… Φοβερό αυτοκίνητο, με τρία μοναδικά, ακόμα και σήμερα, χαρακτηριστικά. Δεν μπορούσες να το “κάψεις”, δεν μπορούσες να το “σπινιάρεις” και δεν μπορούσες να το βγάλεις από τον δρόμο ή να το τουμπάρεις» διαβάζουμε σε ειδικό φόρουμ.
«Θυμάμαι πόσο έκανα κέφι να ταπεινώνω κοντράροντας τις τότε 320i αλλά και κάποιες Porshe αν τύχαινε ευκαιρία, στο ελαφρά ανηφορικό φανάρι της Συγγρού με την Αμφιθέας. Δεν χρειαζόταν να κάνεις πολλά, γκάζωνες προκλητικά λίγο πριν το πράσινο, άφηνες τις στροφές να ανέβουν στον “θεό” και τη μεγάλη στιγμή άφηνες τον συμπλέκτη κρατώντας με όλη σου τη δύναμη τον λεβιέ για να μην σου πετάξει το σασμάν την “πρώτη”. Στα 100 μ. έριχνες καρφωτή τη “δευτέρα” χωρίς να αφήσεις το πόδι σου από το γκάζι και κοίταγες πίσω σου χαζεύοντας τα απορημένα πρόσωπα».

– See more at: http://www.axarnea.gr/news/avta-ine-kala-nea-xekina-me-paragogi-6-000-avtokiniton-to-chrono-to-elliniko-pony#sthash.q1GfBw2a.dpuf

ΟΜΑΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ

Ομάδα ενημέρωσης Pame.gr

View all posts by ΟΜΑΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ →

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Χρησιμοποιούμε cookies για να εξατομικεύουμε το περιεχόμενο και τις διαφημίσεις, να παρέχουμε λειτουργίες κοινωνικής δικτύωσης και να αναλύουμε την επισκεψιμότητά μας.
Μοιραζόμαστε επίσης πληροφορίες σχετικά με τη χρήση του ιστοτόπου μας με συνεργάτες μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τη διαφήμιση και την ανάλυση, οι οποίοι ενδέχεται να τις συνδυάσουν με άλλες πληροφορίες που τους έχετε παράσχει ή που έχουν συλλέξει από τη χρήση των υπηρεσιών τους. View more
Cookies settings
Accept
Privacy & Cookie policy
Privacy & Cookies policy
Cookie nameActive

Πολιτική Απορρήτου

[Pame.gr] – Προστασία Προσωπικών Δεδομένων
Σε συμμόρφωση με τον Γενικό Κανονισμό για την Προστασία Δεδομένων (GDPR - Κανονισμός ΕΕ 2016/679)

Η προστασία της ιδιωτικότητάς σας είναι πρωταρχικής σημασίας για εμάς. Μέσα από αυτήν την Πολιτική Απορρήτου, εξηγούμε ποια προσωπικά δεδομένα συλλέγουμε, για ποιους σκοπούς και με ποιον τρόπο τα διαχειριζόμαστε όταν επισκέπτεστε τον ψυχαγωγικό και ενημερωτικό ιστότοπό μας [www.pame.gr].


1. Ποιοι είμαστε

Υπεύθυνος επεξεργασίας:
[Pame.gr A.E]
Email: [sakis1914@gmail.com]
Έδρα: [Καραολή 58 Σταυρουπολη]


2. Ποια δεδομένα συλλέγουμε

Κατά την περιήγησή σας ή αλληλεπίδραση με τον ιστότοπό μας, ενδέχεται να συλλέξουμε:

  • Πληροφορίες πλοήγησης (IP διεύθυνση, browser, λειτουργικό σύστημα, διάρκεια επίσκεψης)

  • Cookies και παρόμοιες τεχνολογίες

  • Email διεύθυνση, αν εγγραφείτε στο newsletter ή αφήσετε σχόλιο

  • Όνομα χρήστη/σχόλια που υποβάλλετε

  • Προτιμήσεις περιεχομένου, μέσω analytics

Δεν συλλέγουμε ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.


3. Σκοπός επεξεργασίας

Χρησιμοποιούμε τα δεδομένα σας για τους εξής σκοπούς:

  • Ανάλυση επισκεψιμότητας και βελτιστοποίηση περιεχομένου

  • Ενημέρωση μέσω newsletter (με συγκατάθεση)

  • Παροχή δυνατότητας σχολιασμού άρθρων ή επικοινωνίας

  • Ασφάλεια και τεχνική συντήρηση του ιστότοπου


4. Cookies

Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί:

  • Απαραίτητα cookies για τη βασική λειτουργικότητα

  • Cookies απόδοσης (π.χ. Google Analytics) για στατιστική ανάλυση

  • Cookies τρίτων (π.χ. YouTube, Facebook), για προβολή πολυμέσων ή κοινοποίηση περιεχομένου

Κατά την πρώτη επίσκεψη εμφανίζεται banner συγκατάθεσης όπου μπορείτε να επιλέξετε τι αποδέχεστε.


5. Νομική βάση επεξεργασίας

Η επεξεργασία των δεδομένων βασίζεται σε:

  • Συγκατάθεση (π.χ. για cookies, newsletter)

  • Έννομο συμφέρον (βελτίωση περιεχομένου και λειτουργίας)

  • Νομική υποχρέωση (π.χ. συμμόρφωση με αιτήματα αρχών)


6. Κοινοποίηση σε τρίτους

Δεν κοινοποιούμε δεδομένα σε τρίτους για διαφημιστικούς σκοπούς. Τα δεδομένα ενδέχεται να διαμοιραστούν με:

  • Πάροχους φιλοξενίας (hosting)

  • Εργαλεία analytics (π.χ. Google)

  • Newsletter υπηρεσίες (π.χ. Mailchimp), μόνο με συγκατάθεση

Όλοι οι συνεργάτες μας δεσμεύονται από πολιτικές συμμόρφωσης με τον GDPR.


7. Τα δικαιώματά σας

Έχετε το δικαίωμα:

  • Πρόσβασης στα δεδομένα σας

  • Διόρθωσης ή διαγραφής

  • Περιορισμού ή εναντίωσης στην επεξεργασία

  • Φορητότητας των δεδομένων σας

  • Ανάκλησης της συγκατάθεσής σας οποιαδήποτε στιγμή

Για να ασκήσετε τα δικαιώματά σας, επικοινωνήστε στο: [sakis1914@gmail.com].


8. Ασφάλεια δεδομένων

Χρησιμοποιούμε ασφαλή πρωτόκολλα (SSL), περιορισμένη πρόσβαση σε διαχειριστές, και άλλες τεχνικές μεθόδους για την προστασία των δεδομένων σας από μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση ή διαρροή.


9. Διάρκεια διατήρησης

Τα δεδομένα σας διατηρούνται μόνο για όσο χρειάζεται για τους σκοπούς για τους οποίους συλλέχθηκαν, εκτός αν απαιτείται διαφορετικά από τη νομοθεσία.


10. Τροποποιήσεις

Η Πολιτική Απορρήτου μπορεί να ανανεώνεται. Οποιεσδήποτε αλλαγές θα αναρτώνται εδώ με νέα ημερομηνία ενημέρωσης.

Ημερομηνία τελευταίας ενημέρωσης: 29 Μαΐου 2025

Save settings
Cookies settings