Η αποδοχή από το ΤΑΙΠΕΔ της ιταλικής πρότασης για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πυροδότησε έναν ακόμη γύρο πολιτικής αντιπαράθεσης μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης. Νέα Δημοκρατία και Ποτάμι υπενθύμισαν, με ιδιαιτέρως αιχμηρά σχόλια, τις «κορώνες» των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ όταν, προ ετών, είχε δρομολογηθεί η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας με αποτίμηση στα 300 εκατομμύρια ευρώ. Την ίδια στιγμή, οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ συνεχίζουν τον κύκλο των απεργιακών τους κινητοποιήσεων οδηγώντας την ίδια την εταιρεία σε βύθιση αλλά και την, μέσω Ελλάδας, εμπορευματική κίνηση σε αδιέξοδο.
Η απόφαση του ΤΑΙΠΕΔ
Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ αποσφράγισε νωρίτερα σήμερα Πέμπτη την οικονομική προσφορά που κατέθεσε η ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie Dello Stato Italiane SpA, την οποία και έκανε δεκτή καθώς τα 45 εκατ. ευρώ που προβλέπει ήταν σύμφωνα με πληροφορίες σημαντικά πάνω από τις αποτιμήσεις που είχαν υποβάλει ανεξάρτητοι αξιολογητές.
Σημειώνεται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτός από το εμπορευματικό έργο είναι η μόνη που εκτελεί επιβατηγό σιδηροδρομικό έργο στην Ελλάδα και μάλιστα επιδοτείται με 50 εκατ. ευρώ ετησίως για τις δημόσιες υπηρεσίες που έχει αναλάβει (άγονες γραμμές).
Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτελούσε υποχρέωση της ελληνικής κυβέρνησης όχι μόνο στα πλαίσια του μνημονίου αλλά και στα πλαίσια της προ ετών συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού για τη διευθέτηση του ζητήματος των παράτυπων κρατικών επιδοτήσεων που η Ε.Ε. έκρινε ότι έχουν χορηγηθεί στους ελληνικούς σιδηρόδρομους.
Η ευρωπαϊκή πλευρά έχει δεσμευτεί ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα συνοδευτεί με τη διαγραφή της τάξεως των 750 εκατ. ευρώ που συνδέονται με αυτές τις παράτυπες επιδοτήσεις και βαρύνουν τον ισολογισμό της.