Έως το 2020 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί τα έργα του μετρό Θεσσαλονίκης, αφού, όπως εκτιμάται, το προσεχές διάστημα θα βρεθεί λύση για την οριστικοποίηση της συμφωνίας για την κύρια γραμμή, η οποία εκτείνεται από τον σιδηροδρομικό σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, οι εργασίες της οποίας είχαν «παγώσει» τον τελευταίο χρόνο, εξαιτίας προβλημάτων χρηματοδότησης.
Προσώρας, στο «φουλ» δουλεύουν οι μηχανές της επέκτασης το μετρό προς Καλαμαριά, η οποία θα ξεκινά από τη Νομαρχία και θα καταλήγει στη Μίκρα, με άλλους τρεις ενδιάμεσους σταθμούς (Καλαμαριά Αρετσού, Νέα Κρήνη).
Ειδικότερα, το έργο της επέκτασης είναι μία υπόγεια γραμμή μήκους περίπου 4,77 χλμ. και περιλαμβάνει δύο σήραγγες μονής τροχιάς, οι οποίες θα διέρχονται από τους πέντε σταθμούς και θα συνδέονται με την κύρια γραμμή και άλλους 13 σταθμούς σε μήκος 9,6χλμ.
Όπως δήλωσε ο διευθυντής κατασκευής Παναγιώτης Κορακίτης, η γραμμή της επέκτασης αναμένεται να εξυπηρετεί 65.000 άτομα σε ημερήσια βάση. Όσον αφορά στην αρχιτεκτονική όψη της επέκτασης, αυτή θα μοιάζει με τους σταθμούς της Αθήνας, στο επίπεδο των οδών θα γίνει μία σχετική διαρρύθμιση, ενώ θα πραγματοποιηθούν και αναπλάσεις της ευρύτερης περιοχής. Όπως ανέφερε, στο έργο απασχολούνται 200 εργαζόμενοι, αριθμός ο οποίος αναμένεται να διπλασιαστεί κατά την πρόοδο των εργασιών.
Σύμφωνα με τη διευθύντρια του έργου Σπυριδούλα Πετροπούλου, η επέκταση αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Δεκέμβριο του 2018 βάσει των χρονοδιαγραμμάτων της σύμβασης, η οποία έχει συναφθεί με την Άκτωρ Α.Ε., και στα οποία, προς το παρόν, δεν παρουσιάζεται καμία καθυστέρηση.
Σήμερα, το έργο βρίσκεται σε ποσοστό 10% ολοκλήρωσης, και οι πιστοποιηθείσες εργασίες εκτιμώνται σε 30 εκατομμύρια ευρώ, επί συνόλου 312 εκατ. Μάλιστα, το γεγονός ότι δεν έχουν βρεθεί σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα κατά την πρόοδο των εργασιών της επέκτασης είναι ένας εκ των παραγόντων που διασφαλίζουν την ομαλή πρόοδο των εργασιών.
Προς το παρόν, στον σταθμό της Νέας Κρήνης έχουν ολοκληρωθεί οι εκσκαφές, ενώ στον τερματικό σταθμό της Μίκρας έχουν ήδη γίνει εργασίες προσωρινής αντιστήριξης, η κατασκευή φρέατος και δίδυμων σηράγγων, από τις οποίες θα ξεκινήσουν τις εργασίες τους οι δύο μετροπόντικες, που έχουν τη δυνατότητα κάλυψης 10 μέτρων την ημέρα ο καθένας.
Ο συγκεκριμένος σταθμός θα διαθέτει δύο επίπεδα, τρεις εισόδους και δύο ανελκυστήρες, όπως έκανε γνωστό η πολιτικός μηχανικός Καστελοριζιού Μαρίνα, εργοταξιάρχης στον Σταθμό της Μίκρας.
Σημειώνεται ότι για να λειτουργήσει η συγκεκριμένη επέκταση θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και το βασικό έργο της κύριας γραμμής, στο οποίο έχει δοθεί παράταση χρηματοδότησης έως το 2020 από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ενώ η δοκιμαστική λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης θα γίνει στο σύνολο του έργου.