Διυλιστήρια και δεξαμενές καυσίμων, λιμάνια και δημόσια μέσα μεταφοράς: η αντιπαράθεση γύρω από τη μεταρρύθμιση της εργασιακής νομοθεσίας επεκτείνεται και λαμβάνει πλέον διαστάσεις σύγκρουσης ανάμεσα στη σοσιαλιστική κυβέρνηση και στη συνδικαλιστική συνομοσπονδία CGT, που πρόσκειται ιστορικά στο Κομμουνιστικό Κόμμα. Η Γαλλία άρχισε να χρησιμοποιεί τα στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου, ανακοίνωσε εκπρόσωπος της γαλλικής ομοσπονδίας της πετρελαϊκής βιομηχανίας, έπειτα από άδεια της γαλλικής κυβέρνησης.
Τα ξημερώματα, οι δυνάμεις ασφαλείας ήραν τον αποκλεισμό των εγκαταστάσεων του Ντουσί λε Μιν στη βόρεια Γαλλία.
Η άρση χθες του αποκλεισμού των πετρελαϊκών εγκαταστάσεων στην περιοχή της Μασσαλίας με τη δυναμική επέμβαση των δυνάμεων ασφαλείας προκάλεσε την κλιμάκωση της κινητοποίησης των συνδικάτων.
Έξι από τα οκτώ διυλιστήρια της Γαλλίας έχουν αποκλειστεί από τους απεργούς, ενώ δύο από τα μεγαλύτερα γαλλικά λιμάνια, της Μασσαλίας και της Χάβρης ετοιμάζονται να συμμετάσχουν στις απεργιακές κινητοποιήσεις. Εάν απεργήσουν οι εργαζόμενοι στον τερματικό πετρελαϊκό σταθμό της Χάβρης, από όπου περνά το 40% των γαλλικών εισαγωγών, «μέσα σε πέντε ή έξι ημέρες, δεν θα υπάρχουν καύσιμα για τα γαλλικά αεροδρόμια», προειδοποίησε ο δήμαρχος της πόλης Εντουάρ Φιλίπ.
Στον τομέα των μεταφορών, το 15% των πτήσεων θα ακυρωθεί αύριο από το αεροδρόμιο του Ορλί και τα συνδικάτα της πολιτικής αεροπορίας απειλούν να διακόψουν την εργασία από τις 3 έως τις 5 Ιουνίου. Οι μηχανοδηγοί του μετρό και των σιδηροδρόμων μπορεί να ακολουθήσουν επίσης.
Το σενάριο που διαμορφώνεται είναι εφιαλτικό για τη γαλλική κυβέρνηση που περιμένει περισσότερα από 7 εκατομμύρια επισκεπτών στη Γαλλία από τις 10 Ιουνίου για το Euro 2016.