Ανοιχτό το ενδεχόμενο της αποχώρησης της Ferrari από τη Formula 1 άφησε ο Ματία Μπινότο.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Scuderia μίλησε στον Guardian και προειδοποίησε ότι η Ferrari θα εξετάσει το μέλλον της στη Formula 1 εάν επιβληθούν αυστηρά ανώτατα όρια στον προϋπολογισμό.
Η πανδημία του κορωνοϊού έχει χτυπήσει σκληρά τα οικονομικά του αθλήματος, αλλά ο επικεφαλής της ιταλικής ομάδας συμβουλεύει να μην παρθούν βιαστικές αποφάσεις και πιστεύει ότι οι προτεινόμενες περικοπές στα μπάτζετ των ομάδων κινδυνεύουν να θέσουν σε αμφισβήτηση την F1 ως κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το 2019, οι ομάδες συμφώνησαν σε ανώτατο όριο προϋπολογισμού 175 εκατομμυρίων δολαρίων (142 εκατομμύρια λίρες) για το 2021, αλλά, με την αναστολή εννέα αγώνων αυτή τη σεζόν και τα ταμεία της F1 εξαντλημένα, την περασμένη εβδομάδα οι ομάδες συναντήθηκαν με τους ιδιοκτήτες της FIA και της Formula One για να συζητήσουν τα όρια δαπανών.
Ο καθορισμός ανώτατου ορίου ύψους 145 εκατομμυρίων δολαρίων για το 2021, μετακίνηση στα 130 εκατομμύρια δολάρια το 2022, έπεσαν στο τραπέζι, αλλά δεν υπήρξε συμφωνία. Ο Μπινότο ήταν εμφατικός και τόνισε ότι η Ferrari θα είναι έτοιμη να αποχωρήσει από τη F1 εάν επιβληθεί το μεγαλύτερο «ψαλίδι».
«Το επίπεδο των 145 εκατομμυρίων δολαρίων είναι ήδη ένα νέο και απαιτητικό αίτημα σε σύγκριση με αυτό που καθορίστηκε τον περασμένο Ιούνιο. Αυτό δεν μπορεί να επιτευχθεί χωρίς περαιτέρω σημαντικές θυσίες, ειδικά όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό μας. Αν ήταν ακόμη χαμηλότερο, δεν θα θέλαμε να είμαστε σε θέση να εξετάσουμε άλλες περαιτέρω επιλογές για την ανάπτυξη του αγωνιστικού μας DNA» δήλωσε ο Μπινότο.
Η Ferrari είναι η μόνη ομάδα που αγωνίζεται στη Formula 1 από το πρώτο πρωτάθλημα το 1950, αλλά είναι πλέον ορατή η πιθανότητα να εγκαταλείψει το άθλημα. Στους «κόκκινους» δεν είναι πρόθυμοι να παραχωρήσουν άλλο έδαφος και θεωρούν ότι η μείωση στο ανώτατο όριο του προϋπολογισμού ασκείται και γρήγορα και ακατάλληλα.
«Στην F1 έχουμε κάθε είδους ομάδες με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Λειτουργούν σε διαφορετικές χώρες, βάσει διαφορετικής νομοθεσίας και με τους δικούς τους τρόπους εργασίας. Επομένως, δεν είναι απλό να γίνουν διαρθρωτικές αλλαγές απλά μειώνοντας το κόστος με γραμμικό τρόπο», είπε ο Μπινότο και συνέχισε.
«Γνωρίζουμε καλά ότι η F1 και όλος ο κόσμος αυτή τη στιγμή διέρχονται μια ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο λόγω της πανδημίας του Covid-19. Ωστόσο, δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να αντιδράσουμε βιαστικά, καθώς υπάρχει κίνδυνος λήψης αποφάσεων στο πίσω μέρος αυτής της έκτακτης ανάγκης χωρίς να έχουν εκτιμηθεί σαφώς όλες οι συνέπειες».
Στο ίδιο μήκος κύματος και ο επικεφαλής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ, που αντιτίθεται επίσης σθεναρά σε ένα κατώτατο όριο κάτω των 145 εκατομμυρίων δολαρίων παρά την άσκηση πίεσης από μικρότερες ομάδες. Μάλιστα η McLaren να υποστηρίζει έναν στόχο 100 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο Μπινότο προειδοποίησε, ωστόσο, ότι υπάρχει κίνδυνος ένα τέτοιο χαμηλό επίπεδο να αλλάξει ριζικά το άθλημα προς το χειρότερο.
«Η F1 πρέπει να είναι το αποκορύφωμα του μηχανοκίνητου αθλητισμού από άποψη τεχνολογίας και απόδοσης. Πρέπει να είναι ελκυστικό για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τους χορηγούς που θέλουν να συνδεθούν με αυτήν την πιο διάσημη κατηγορία. Εάν περιορίσουμε το κόστος υπερβολικά, τότε διατρέχουμε τον κίνδυνο μείωσης του επιπέδου, φέρνοντάς το όλο και πιο κοντά στις χαμηλότερες κατηγορίες της Formula».
Η Ferrari θέλει μια πιο εμπεριστατωμένη εξέταση για τον τρόπο με τον οποίο επιτυγχάνεται το ανώτατο όριο, ευνοώντας ένα μοντέλο δύο επιπέδων που αντικατοπτρίζει το επιπλέον κόστος που προκύπτει από την έρευνα και την ανάπτυξη ανταλλακτικών που πωλούνται σε ομάδες. Υπερασπίζεται έντονα το προσωπικό της, από το οποίο κανένας δεν πήρε υποχρεωτική άδεια όταν η F1 επέβαλε «λουκέτο» στις αρχές της σεζόν.
Ο Μπινότο τόνισε ότι ηθικό καθήκον της Ferrari είναι να φροντίζει το προσωπικό της και να αποφεύγει την απώλεια θέσεων εργασίας σε μεγάλη κλίμακα.
«Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι εταιρείες παίζουν ρόλο στον κοινωνικό ιστό ενός έθνους. Δεν είναι μόνο εκεί για να κερδίσουν», υποστήριξε ο Ιταλός παράγοντας.
Με την πτώση των εσόδων να χτυπά σκληρότερα τις μικρότερες ομάδες, ο Μπινότο επανέλαβε τον Χόρνερ επιβεβαιώνοντας ότι η Ferrari θα ήταν υπέρ της προμήθειας αυτοκινήτων σε αυτές βραχυπρόθεσμα.
«Εάν η τρέχουσα κατάσταση έκτακτης ανάγκης θέσει πραγματικά την ύπαρξη ορισμένων ανταγωνιστών μας σε αμφιβολία και καθιστούσε απαραίτητη την αναθεώρηση ορισμένων ακρογωνιαίων λίθων, τότε η Ferrari θα ήταν ανοιχτή σε αυτήν. Έχει συμβεί και πιο πριν στη F1 και συμβαίνει σήμερα σε σειρές όπως το MotoGP» κατέληξε ο Μπινότο.