Η ιαπωνική φίρμα παραδέχτηκε ότι εμφάνιζε παραποιημένα μεγέθη κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε μοντέλα της, «πειράζοντας» την πίεση των ελαστικών με αποτέλεσμα να εμφανίζουν υψηλότερη αποδοτικότητα από την πραγματική τους. Η Mitsubishi ανακοίνωσε ότι θα θεσπίσει ανεξάρτητη επιτροπή προκειμένου να εξετάσει το κατά πόσο υπάρχουν αυτοκίνητα με παραποιημένα μεγέθη κατανάλωσης καυσίμου που έχουν εξαχθεί και σε άλλες αγορές όμως επί του παρόντος τα επίμαχα μοντέλα που ανακοινώθηκαν αφορούν την ιαπωνική αγορά.
Σε ό,τι αφορά τα μοντέλα που πλήττονται από τα ανακριβή μεγέθη κατανάλωσης καυσίμου όπως ανακοίνωσε ο πρόεδρος της εταιρείας, Tetsuro Aikawa, στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε, και όπου ζήτησε συγγνώμη για τα ψευδή δεδομένα, πρόκειται για δύο μοντέλα που διατίθενται στην ιαπωνική αγορά με το σήμα της Mitsubishi και δύο ακόμα με το σήμα της Nissan τα οποία όμως κατασκευάζονται από την Mitsubishi.
Πρόκειται για τα minicars Mitsubishi eK Wagon και eK Space τα οποία επίσης πωλούνται από την Nissan ως Dayz και Dayz Roox ενώ σύμφωνα με τις σχετικές ανακοινώσεις ο συνολικός αριθμός αυτοκινήτων που επηρεάζονται ανέρχεται σε 625.000.
Ως πρώτο μέτρο αντιμετώπισης της κρίσης, η Mitsubishi ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τις πωλήσεις των επίμαχων μοντέλων και δεσμεύτηκε να διακόψει άμεσα και την παραγωγή τους.
Την αναστολή των πωλήσεων των minicars της Mitsubishi ανακοίνωσε και η Nissan η οποία επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται να διεκδικήσει αποζημίωση απο την Mitsubishi με δεδομένο και ότι από τα 625.000 αυτοκίνητα όπου εντοπίζεται το πρόβλημα μόνο τα 157.000 έχουν πωληθεί με το σήμα της Mitsubishi ενώ τα 468.000 έχουν διατεθεί με τα διακριτικά της Nissan.
Τα παραποιημένα μεγέθη προέκυπταν, από την αλλαγή της προβλεπόμενης πίεσης του αέρα στα ελαστικά κατά τη διάρκεια των μετρήσεων, κάτι που μετέβαλε και την κατανάλωση καυσίμου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πληροφορίες η αρχική αποκάλυψη του σκανδάλου προήλθε από την Nissan, όταν διεξήγαγε δικές της μετρήσεις για τα μοντέλα που κατασκευάζει και της παρέχει η Mitsubishi από τον Ιούνιο του 2013.
H Mitsubishi δεν είναι η πρώτη φορά που έρχεται αντιμέτωπη με ένα μεγάλο σκάνδαλο που πλήττει την εικόνα της, καθώς πριν από περίπου μια δεκαετία η ιαπωνική φίρμα αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει μαζικές ανακλήσεις λόγω προβλημάτων ασφαλείας που σχετίζονταν με κατασκευαστική αστοχία στους άξονες αυτοκινήτων της τα οποία μπορούσαν να οδηγήσουν ακόμα και στην αποκόλληση των τροχών.