Τα βήματα ενδοτισμού έως την ολοκλήρωση της συμφωνίας προδοσίας – Το τίμημα που θα καταβάλει η γερμανική εταιρεία του δημοσίου ανέρχεται σε €1,23 δισ – Το πρώτο μεγάλο ξεπούλημα από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Ειναι δωσίλογοι.Δινουν στο γερμανικό δημόσιο 14 ελληνικα περιφερειακά αεροδρόμια!
Η κυβέρνηση ψευτοαριστερών δωσίλογων με απόφασή της παραχωρεί τα 14 Περιφερειακά Αεροδρόμια στην κρατική γερμανική Fraport, σε υλοποίηση του σχετικού διαγωνισμού που έχει ολοκληρωθεί προ μηνών και μετά από την εισήγηση της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ στις 3 Ιουλίου.
Η σχετική απόφαση ελήφθη κατά την διάρκεια του Κυβερνητικού Συμβουλίου Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) που συνεδρίασε στις 13 Αυγούστου και χθες δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης.
Την απόφαση υπογράφουν ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης και οι υπουργοί Οικονομικών Ευκλ. Τσακαλώτος, Οικονομίας Γ. Σταθάκης και Παραγωγικής Ανασυγκρότησης Π. Σκουρλέτης.
Tα 14 αυτά αεροδρόμια είναι της Θεσσαλονίκης, της Kέρκυρας, των Xανίων, της Kεφαλλονιάς, της Zακύνθου, του Aκτίου, της Kαβάλας, της Pόδου, της Kω, της Σάμου, της Mυτιλήνης, της Mυκόνου, της Σαντορίνης και της Σκιάθου.
Τα βήματα έως την ολοκλήρωση της συμφωνίας
Η συμφωνία για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στην κοινοπραξία FRAPORT – Slentel, την οποία ενέκρινε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής, έχει αρκετά ακόμη βήματα προκειμένου να εφαρμοστεί.
Ειδικότερα, η σύμβαση παραχώρησης πρέπει να υπογραφεί από τους υπουργούς Υποδομών, Οικονομικών και την διοίκηση του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και τους εκπροσώπους της Κοινοπραξίας, στη συνέχεια να ψηφιστεί και να κυρωθεί με μόνο από τη Βουλή, και να λάβει οριστική έγκριση από την Κομισιόν σε σχέση με τυχόν κρατικές ενισχύσεις.
Επί της διαδικασίας, η σύμβαση παραχώρησης έχει εγκριθεί από την κυβέρνηση, ενώ προηγήθηκε το «πράσινο φως» του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Νωρίτερα, το 2013 η κυβέρνηση του κ. Αντώνη Σαμαρά ήρθε σε επικοινωνία με την Κομισιόν ζητώντας σχολιασμό των δύο σχεδίων παραχώρησης των 14 αερολιμένων.
Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες από Αθήνα και Βρυξέλλες, η Κομισιόν παρείχε κάποιες ανεπίσημες εξηγήσεις για την πολιτική κρατικών ενισχύσεων τη ΕΕ στις αερομεταφορές. Ωστόσο, η Επιτροπή δεν έλαβε καμία επίσημη απόφαση για τα σχέδια των συμβάσεων, τα οποία καλείται να εγκρίνει το επόμενο διάστημα.
Αυγενάκης: Αναμφίβολα, μία καλή εξέλιξη
Ως «αναμφίβολα, μία καλή εξέλιξη», χαρακτηρίζει την υπογραφή της σύμβασης για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων από το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής με την κοινοπραξία της Fraport – Slentel, o βουλευτής Ηρακλείου της Νέας Δημοκρατίας, Λευτέρης Αυγενάκης.
Ο υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι «η συμφωνία αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων είχε προωθηθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση επιτυγχάνοντας τη σταδιακή και συστηματική λειτουργική ανεξαρτητοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και εξασφαλίζοντας αποτελεσματική και σύγχρονη αναβάθμισή τους, νέες θέσεις εργασίας, αύξηση του κύκλου εργασιών τους και κέρδη για το ελληνικό δημόσιο.
Ο βουλευτής της Ν.Δ. επικρίνει ωστόσο την κυβέρνηση, σημειώνοντας ότι «η πολύμηνη καθυστέρηση με ευθύνη του Υπουργού Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γ. Σταθάκη και του Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χ. Σπίρτζη, είναι ακόμη μια συνέπεια της βαθύτατης σύγχυσης και απουσίας δημόσιας πολιτικής και στρατηγικού σχεδιασμού για τα σημαντικά ζητήματα της χώρας».
«Εκτός από το οικονομικό όφελος, η εν λόγω αξιοποίηση αναβαθμίζει το τουριστικό προϊόν της χώρας μας, δημιουργώντας παράλληλα τουλάχιστον 1.450 άμεσες και 15.000 έμμεσες νέες θέσεις εργασίας», σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση του κ. Αυγενάκη.